۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

معرفي سازدهني : سال جديد ، سازهاي جديد

يكي از مزيت هاي اختلاف زماني جشن سال نوي شمسي و ميلادي اين است كه در زمان تحويل سال نوي شمسي ديگر تكليف محصولات جديد شركت هاي مختلف كاملا مشخص شده و در دسترس مي باشند . در اولين مطلب سال جديد به يكي از اين نوآوري ها مي پردازيم :

احتمالاً سازدهني ترمولوي فانفار كه شرح‌آن اينجا رفت را به خاطر داريد ، يك ساز بسيار خاص و يونيك . حالا براي اولين بار شركت سيدل سازدهني خود را علاوه بر ظاهر جديد به "ويند سيور" هم مجهز كرده تا ديگر هيچ نگراني بابت نويز ها و سر و صداي اضافي نداشته باشيد و در قبال اين همه تغيير يك "اس" به نام آن افزوده است .

زيباترين قسمت "فانفار-اس" بدنه ي اكريليك آن است كه علاوه بر صداي بسيار خوبي كه براي ساز به ارمغان مي آورد ، عمر بسيار طولاني نيز دارد . البته اين تغيير در بدنه را در ترمولوي فانفار بدون "وايندسيور" نيز مي بينيم :

به ياد داشته باشيد با توجه به اختلاف قيمت صد يورويي اين دو ساز ، خريد سازدهني ترمولوي فانفار-اس فقط به افراد حرفه اي توصيه مي شود و ذره اي از يكتا بودن مدل قبلي فانفار با آن تركيب مربعي بسيار زيبا و جذاب با قيمتي استثنايي نمي كاهد . بيشتر گراني "فانفار - اس" به خاطر كيفيت بسيار بالاي آن و توليد آن با مشخصات ساز حرفه اي "ساكسوني" است .

سازديگري كه امسال رو نمايي شد برادر 1847 معروف است كه توسط سيدل با نام " نوبل" به بازار روانه شده .

روكش كروم مات آن را به طرزي از طرفين باز گذاشته اند كه مي تواند تكنيك هاي دست شما را مشخص تر به گوش شنونده ها برساند . شانه ي آن با دقتي باور نكردني و از جنس آلومينيوم با آبكاري مشكي ساخته و پرداخته شده و در پشت آن لوگوي سيدل را مي بينيم كه با ليزر روي بدنه حك شده است . همچنين با نشانه ي كليد سازدهني كه بصورت برجسته در كنار ساز قرار گرفته است ديگر امكان انتخاب كليد اشتباه حتي در تاريكي مطلق وجود ندارد .

مدل ديگر ساكسوني اركستر است . طرح جديدي از ساكسوني كه با تونينگ متفاوتي عرضه شده . زبانه هايي از جنس استنلس استيل و كيفيت ساختي همچون رنسانس مشخصه اي است كه در هر دو نوع ساكسوني و ساكسوني اركستر مي بينيم. اختلاف نت اين دو سازدهني در زير قابل مشاهده است:


0 نظرات: