۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

مجموعه لينك سازدهني : سري اول


دوستان خوب هميشه در مواقع حساس به داد آدم مي رسن . نمونه اش اين :

مونده بودم براي پست بعدي چه كار كنم . از طرفي زمان فرصت اينو بهم نداد كه مطلب "ويليام كلارك" را تموم كنم و اميدوارم پيش ميثم بد قول نشم خيلي! از طرفي دلم نمي خواست علاقه مندهاي سازدهني را خيلي منتظر بذارم . اينجا بود كه bluseharps"" به دادم رسيد . يكي از دوستان من در "كلوپ سازدهني ايرانيان" كه پيشنهاد مي كنم تا ظرفيتش تكميل نشده عضو بشين و حالشو ببرين . به هر حال . با تشكر از "بلوز هارپز" و حسين احمدي (يك وبلاگ خيلي خوب فارسي) و معصومه و مدير كلوپ سازدهني و ..... . البته اين لينك هايي كه اينجاست ممكنه در كلوپ هم معرفي شده باشه و پيشاپيش از موازي كاري احتمالي بوجود آمده عذرخواهي مي كنيم . ولي هدف يه چيزه : آشنايي همه با ساز دهني كه ديگه به قول پويا اگه يه جا اسمش اومد همه نخندن ! يادمون باشه " ساني بوي " با همين سازدهني كاري كرد كه در گرماگرم دوران تبعيض نژادي حتي سفيدپوستان دو آتشه هم برايش دست مي زدند (همان صلوات خودمان) ! اين لينك ها و اين شما و صدالبته ؛ ادامه دارد

ترمولو تصویری

آهنگهای Cooley's - Sean Sa Ceo :

با سازدهنی ترمولوی فانفار مارک seydel و در سبک Irish (موزیک ایرلندی) توسط james conway اجرا شده . سازدهنی ترمولو صدای ترمولوی خاصی داره که توی این آهنگ خیلی خوب شنیده میشه:

http://www.4shared.com/file/177260285/75437d86/Tremolo_Set___Cooleys_-_Sean_S.html

دیاتونیک صوتی

آهنگ Heatseeker :

برندان پاور یکی از نوازنده های مورد علاقه منه که بیشتر به دلیل مهارتش در نواختن آهنگهای ایرلندی با سازدهنی معروف شده و در فیلمهای زیادی هم سازدهنی زده مثل ظهر شانگهای (که جکی چان بازیگرش بود) و تاوان (atonement) که همین اواخر ساخته شده بود و اسکار هم گرفته بود. در ضمن اخیرا هم یه کتاب آموزشی نوشته برای کسایی که میخوان سبک ایرلندی رو کار کنن که تو سایتش توضیحات بیشتری در موردش داده و چندتا سمپل هم برای دانلود داره:

http://www.brendan-power.com/Play%20Irish%20Music%20on%20the%20Chromatic.htm

ولی برندان پاور فقط در سبک ایرلندی کار نمیکنه و به خاطر تسلط تکنیکی خیلی بالایی که داره در سبکهای دیگه مثل راک ، پاپ ، بلوز و جاز هم به همون خوبی میتونه سازدهنی بزنه. یکی از آهنگهای خیلی قشنگی که در سبک راک زده آهنگ Heatseeker است که با یک سازدهنی سوزوکی مدل promaster و به شیوه الکتریک (با کمک آمپایفایر) اجرا شده و خیلی آهنگ زیبایی هستش:

http://www.4shared.com/file/177255178/fe52294f/Heatseeker.html

آهنگ Missionary Man :

این آهنگ از کارهای گروهی است به نام Eurythmics که یکی از محبوب ترین گروههای راک اروپایی در دهه 80 بود و خواننده اونها خانم annie lennox بود . در این آهنگ Jim Zavala سازدهنی میزنه که به صورت الکتریک و در سبک پرتحرک راک اجرا شده و فکر کنم دو تا سازدهنی رو با هم اجرا کرده و بعد در مرحله میکس روی هم overdub کرده و خلاصه خیلی سازدهنی جالبی داره. برای علاقه مندان موسیقی راک این آهنگ خیلی جالب خواهد بود:

http://www.4shared.com/file/189501983/3393fcde/Missionary_Man.html

آهنگ Mystery Train :

یکی از بهترین گروه های راک آمریکایی در دهه 1970 گروه The Band بود. اعضای این گروه تصمیم گرفتن در سال 1978 از هم جدا شوند . اما قبل از جدا شدن کنسرتی برگزار کردن که با حضور هنرمندان مشهوری مانند Bob Dylan ، Eric Clapton ، Muddy Waters ، Neil Young ، Paul Butterfield ، Joni Mitchell و Van Morrsion به یکی از کنسرت های محبوب و خاطره برانگیز دوستداران موسیقی راک بدل شد . خوشبختانه این کنسرت توسط گروهی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی (که هم خوره سینما است و هم خوره موسیقی) تصویربرداری شد که هم اکنون به صورت dvd در اختیار علاقه مندان قرار گرفته . یکی از آهنگ های این کنسرت mystery train بود که با حضور paul butterfield در نقش نوازنده سازدهنی و همچنین به عنوان خواننده دوم در کنار levon helm (خواننده و نوازنده درامز گروه) مزین شده بود . یکی از خاطره انگیزترین آهنگ ها برای علاقه مندان موسیقی راک ، موسیقی بلوز ، سازدهنی بلوز و شخص paul butterfield . فوق العاده است!!!

http://www.4shared.com/file/189504238/7c3ee34e/Mystery_Train__With_Paul_Butte.html

آهنگ Rosanna's Turquoise :

این آهنگ رو howard levy با سازدهنی دیاتونیک گام A اجرا کرده. آهنگ جالبیه و ویولون سل قشنگی هم داره. اسم آلبومش هست carnival of souls که در سال 1995 وبا گروه trio globo منتشر شده . در این گروه هاوارد لیوی سازدهنی و پیانو میزنه ، eugene friesen ویولون سل میزنه و آواز میخونه و glen velez هم پرکاشن و انواع سازهای ضربی رو میزنه.

http://www.4shared.com/file/177254583/51ad23b1/Howard_Levy_-_Rosannas_Turquoi.html

آهنگ True Love :

آهنگ بسیار زیبای true love با اجرای Lee Oskar :

http://www.4shared.com/file/184940613/b22460b4/lee_oskar__true_love.html

آهنگ Try Just A Little Bit Harder :

این آهنگ در اصل از آثار Janis Joplin (اولین زن خواننده مطرح در سبک راک) است که در اینجا توسط Cathy Richardson و با همراهی سازدهنی فوق العاده Sugar Blue اجرا شده است:

http://www.4shared.com/file/179369632/e9b17e40/Try__Just_A_Little_Bit_Harder_.html

دیاتونیک تصویری

آهنگ Home Is Where The Hatred Is :

این آهنگ با سازدهنی دیاتونیک توسط ژان ژاک میلتو ضبط شده و همراه است با تصاویری از پشت صحنه (!) :

http://www.4shared.com/file/179353524/3392ced9/Home_Is_Where_The_Hatred_Is.html

آهنگ Yakety Sax :

این آهنگ توسط james conway با سازدهنی دیاتونیک در ژانویه سال 2009 و در کلوپ heartland café شیکاگو اجرا شده و نوازنده همزمان گیتار و سازدهنی میزنه. فکر کنم مدل سازدهنیش XB40 باشه چون خیلی اندازه بزرگی داره:

http://www.4shared.com/file/177264257/a181f5b0/Live_2009_-_Yakety_Sax.html

کروماتیک صوتی

آهنگ Blue Pacific Blues با اجرای Jerry Adler :

جری ادلر برادر کوچکتر مرحوم لری ادلر است که اون هم نوازنده بسیار قدر و محشریه و سبک نواختنش هم خیلی شبیه به لری ادلراست. آهنگ Blue Pacific Blues از اون آهنگهای قدیمی و کمیابه که متعلق است به ساندترک یه فیلمی به نام miss sadie thompson با بازی rita hayworth که از ستاره های خیلی محبوب اون زمان هالیوود و مدتی همسر orson wells بود. آهنگساز این کار lester lee بوده که از آهنگسازهای پرکار فیلم های هالیوود در دهه 40 و 50 بوده و متن ترانه آهنگ هم کار فردی به نام ned washington بوده که هردوتاشون برای این فیلمشون نامزد جایزه اسکار شده بودن . درضمن خواننده این آهنگ خود ریتا هیورث نبوده بلکه یه خواننده جاز به نام jo ann greer به جاش آواز خونده. آهنگ رو از این لینک دانلو کنین:

http://www.4shared.com/file/177250451/84adc1b0/Blue_Pacific_Blues.html

در ضمن اگه به سایت جری ادلر مراجعه کنین میتونین چندتا سمپل بسیار زیبای دیگه از کارهاش رو دانلود کنین:

http://www.jerryadler.com/recordings.html

آهنگ Blues In The Night با اجرای Larry Adler :

http://www.harmonicateaching.com/data/file/Larry-adler.wma

آهنگ Dream :

این آهنگ رو Tommy Morgan نوازنده آمریکایی با roy orbison ضبط کرده ، همون خواننده ای که دردهه 1950 آهنگ Oh Pretty Woman را خونده و خیلی طرفدار داشته. آهنگ dream در سال 1963 در آلبوم in dreams منتشر شده و خوشبختانه اخیرا ریمستر و با کیفیت بهتر منتشر شده.

http://www.4shared.com/file/177248710/6d548b24/Dream.html

اینهم یه سمپل دیگه از تامی مورگان که با یه گروه پاپ دهه شصتی به نام hollies کار کرده :

http://www.4shared.com/file/177246255/9f460f77/He_Aint_Heavy__w_Hollies_1969_.html

درصمن تامی مورگان یه کتاب هم راجع به سازدهنی دیاتونیک نوشته به نام blues harmonica که من ندارم ولی فکر کنم کتاب جالبی باشه. این هم عکس روی جلد کتابشه:

http://www.4shared.com/file/178168800/750fac7f/Book.html

چند سمپل صوتی از Julian Jackson :

جولین جکسون یکی از بهترین نوازندگان جوان سازدهنی کروماتیک در بریتانیا است که بیشتر در سبک جاز و پاپ کارمیکنه. دوتا سمپل ازش دارم که از وب سایت قبلیش گرفته بودم:

http://www.4shared.com/file/179376388/8958b598/3_Views_of_A_Secret.html

http://www.4shared.com/file/183843709/56669019/Laurie.html

آهنگ La Companera :

ین آهنگ رو hugo diaz با سازدهنی کروماتیک اجرا کرده . او کسی بود که موسیقی سنتی کشور آرژانتین و موسیقی سبک tango را بر روی سازدهنی پیاده کرد و تعدادی از آهنگ های astor piazzolla را برای سازدهنی کروماتیک تنظیم و اجرا کرد. آهنگ La Companera هم یکی از معروف ترین آهنگ های این نوازنده بزرگ است:

http://www.4shared.com/file/189486818/12ba54f5/La_Companera.html

آهنگ Puerto de Azul :

این آهنگ بیکلام رو نورتون بوفالو با سازدهنی کروماتیک اجرا کرده و سبکش رو درست نمیدونم چیه (فکر کنم یه مخلوطی از لاتین و رامبا و جاز باشه) اما خیلی آهنگ قشنگیه.

http://www.4shared.com/file/179373334/54c4d04a/Puerto_De_Azul.html

این آهنگ از آلبوم harmonica legends انتخاب شده که منتخبی از بهترین اجراهای سازدهنی دیاتونیک و کروماتیک هستش اما میتونین اونو در یکی از آلبومای خود نورتون بوفالو هم پیدا کنین که اسمش هست lovin' in the valley of the moon .

لینک تورنتش رو میذارم برای کسایی که adsl دارن تا دانلودش کنن:

http://www.monova.org/details/1847630/Norton%20Buffalo%20.%20.%20Lovin%20in%20the%20Valley%20of%20the%20MoonDesert%20Ho.html

آهنگ Touchez Pas Au Grisbi :

این آهنگ در واقع موسیقی متن یه فیلم فرانسویه به همین نام که توسط نوازنده فرانسوی به نام jean wiener نواخته شد و تونست علاقه و توجه مردم فرانسه را در دهه 50 به سازدهنی جلب کنه . این آهنگ زیبا نوازندهای بزرگ دیگری مثل larry adler را هم تحت تاثیر قرار داده و این آهنگ را افراد دیگری هم اجرا کردن. به این آهنگ زیبا گوش دهید:

http://www.4shared.com/file/177253115/f3d2ada8/Touchez_Pas_Au_Grisbi.html

کروماتیک تصویری

آهنگ Autumn Leaves :

قسمتی از آهنگ زیبای autumn leaves با اجرای مشترک ژان توتس تیلمانس و آنتونیو سرانو:

http://www.4shared.com/file/179358012/20167dc5/Toots_Thielemans__Antonio_Serr.html

آهنگ های Gypsy Baron & The Blue Danube :

اجرای Gypsy Baron & The Blue Danube که از آثار کلاسیک یوهان اشتراوس هست و در سال 1945 توسط لری ادلر و با سازدهنی کروماتیک نواخته شده:

http://www.4shared.com/file/177257402/fd045cf6/Gypsy_Baron__The_Blue_Danube__.html

6 نظرات:

نمايندگي سيدل گفت...

من كه خودم مستقيم رفتم سروقت برندان پاور با آهنگ Heatseeker

Unknown گفت...

ham khodetoon ham sazetoon salamat bashid

ناشناس گفت...

سلام آقای رفیعی معصومه ام . تبریک می گم بابت سایت پربازتون . مرسی که از منم توی سایت یاد کردید و یه تبریک دیگه بابت پشت کارتون .... همیشه موفق باشین .

ناشناس گفت...

سلام آقای رفیعی معصومه ام . تبریک می گم بابت سایت پربارتون . مرسی که از منم توی سایت یاد کردید و یه تبریک دیگه بابت پشت کارتون .... همیشه موفق باشین .

میثم گفت...

سلام ابوذر جان
بابا ایول...دمت گرم...نمی دونم چی بگم فقط یک کلام:
"....خیلی باحال بود...."
من یکی که کف کردم...بازم از این مطالب با حال بذار
امیدوارم همیشه موفق باشی

نمايندگي سيدل گفت...

دوستان عزيز . اين من نبودم ! bluseharps عزيز كل لينك ها را فرستاد . ممنون از خودش