۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

آيفون ، سازدهني و باقي ماجرا

ما توانستيم با كمك نازيدخت عزيز ، نرم افزار سازدهني نوشته شده براي گوشي آيفون را تست كنيم . گرچه كاملا مشخص بود كه هيچ چيزي جاي ساز واقعي را نخواهد گرفت ولي با توجه به اينكه مربوط به سازدهني است و اينجا به آن پرداختيم خود را موظف دانستيم شما را از نتيجه ي كار مطلع نماييم :

- اين سازدهني – گوشي ، پيش فرض خود را روي دمش (فوت كردن) شما گذاشته و اگر نت حالت مكش هر سوراخ را لازم داشته باشيد بايد انگشت خود را روي كليد سمت چپ قرار دهيد . كه باز هم حالتي طبيعي براي نواختن ساز به شمار نمي رود و اطمينان داريم نوازندگان حرفه اي سازدهني هم با اين قضيه مشكل دارند .

- در مورد تكنيك هاي "بندينگ" هيچ گزينه اي نداريد و بايد بدون آن به قطعات موسيقي بي روح خود بپردازيد . بي روح از آن جهت كه در نوازندگي سازهاي بادي ، كنترل نفس و بالا و پايين بردن طنين صداي ساز يكي از عوامل مهم روح بخشيدن به قطعه است و در اينجا از آن هيچ خبري نيست .

- براي اينكه صداي خوبي داشته باشيد بايد لب بالايي خود را كاملا روي صفحه ي ساز بلغزانيد . البته با توجه به تحقيقات بعمل آمده در مورد تلفن هاي همراه و آلودگي هاي روي سطح آن كار معقولي به نظر نمي رسد .

- كليدي در سمت راست گذاشته شده كه با گذاشتن انگشت خود روي آن مي توانيد آكوردهاي بوجود آمده از چند سوراخ را به دست آوريد ولي سرعت لازم و زيبايي آكوردهاي ساز اصلي را به هيچ عنوان به دست نمي آوريد . ضمن اينكه تركيب كار آكوردهاي دمشي و آكوردهاي مكشي با توجه به استفاده ي انگشتان كمي پيچيده تر مي شود .

به طور كلي با نظر گرفتن همه ي شرايط ، اگر صاحب يك آيفون هستيد بهتر است موضوع نوازندگي با گوشي خود را در حد يك سرگرمي و متعجب كردن دوستان خود در جمع هاي دوستانه نگهداريد .

خارج از موضوع : گوشي آيفون شركت اپل مجموعه اي از تكنولوژي است در ابعادي به اندازه ي كف دست . خدايا ! كمي تكنولوژي به ما برسان

4 نظرات:

anniversary گفت...

salam
matalebet jeddan darje yekan
mamnoon ke sar mizani

movafagh bashi rafigh

ناشناس گفت...

in ham fluteshe:
http://www.gsm.ir/down.php?id=3561

ناشناس گفت...

agha tem baraye mobile ke axe sazfahani bashe soragh dari?

ناشناس گفت...

in link ham jelbe:
http://www.hohnerusa.com/index.php?1896

amuzeshe hohner bara iphone