۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

نوازنده : بابك صفرنژاد


مدتها پيش دوستي كه مي دونست به سازدهني علاقه دارم يه "رينگ تون" موبايل برام فرستاد كه سازدهني قشنگي مي زد . بعد ها اتفاقي متوجه شدم كه اين قسمت مربوط به آهنگ يكي از خواننده هاي داخليه و نوازنده اش هم بابك صفرنژاده و هميشه يكي از چيزايي كه جستجو مي كردم آهنگ هاي اجراي ايشون بود كه پيدا نمي شد . و حالا پيدا شد ...
........................................

  • بابک صفرنژاد در پانزدهم خرداد ماه سال 1364 در تهران به دنیا آمد. وی که در یک خانواده اهل هنر چشم به دنیا گشوده بود موسیقی را از همان کودکی و در سن 9 سالگی با ساز پیانو شروع کرد. وی در دوره راهنمائی وارد هنرستان موسیقی شد و ساز قانون را بعنوان ساز تخصصی خود برگزید ، گرچه احساسش چیز دیگری بود که هنوز حتی در ساز تخصصی خود نیز آن را نیافته بود با این حال از محضر استاد ملیحه سعیدی بهره جست و ساز قانون را با مهارت خاصی تا سرحد یک نوازنده فوق حرفه ای پیش برد.
  • وی به دنبال احساسش در بین سازها جارویی به دست گرفت تا ذهن درگیر و پویایش را سامان بخشد و آن را به سمت احساس فرو خفته اش براند. سازهای تنبک و ویولن را زیر نظر استاد محمد اسماعیلی و استاد اکبرپور فرا گرفت اما هنوز چیزی کم داشت ، تا اینکه از یک دوست قدیمی هدیه ای دریافت کرد که جرقه ای در او بوجود آورد ، این هدیه شاید فقط یک آلبوم موسیقی از نوازنده بزرگ سازدهنی Toots Thielemants بود اما این نوازنده نابغه او را منقلب کرد و صدای جادوئی از یک ساز کوچک چنان تاثیری بر بابک گذاشت به گونه ای که شاید هیچگاه چنین حس شعفی نداشت.
  • Toots Thielemants به او زندگی جدیدی بخشید که همان حس فرو خفته اش بود. وی سعی کرد بیشتر این ساز (سازدهنی) را بشناسد و صدای جادویی اش را به نمایش بگذارد ، سبکهایی را برگزید که هرکدام حرفی برای گفتن داشت مثل Blues که غم آوازی بود برای نشان دادن درد و رنج سیاهان . او این سبک را پله ای برگزید و پیش رفت و با افرادی آشنا شد که هدف مشترکی داشتند و اولین کنسرتهای خود را با ساز جدیدش که دیگر عضوی از وجودش بود به همراه گروه The Low Teck Dudes اجرا کرد و همگان را شگفت زده کرد.
  • در این بین با استاد واهاک هایراپتیان یک دوره کوتاه jazz & blues را گذراند و مصممتر از پیش بر روی ساز کوچک و دوست داشتنی اش کار کرد که سرانجام این پشت کار به آشنایی با کیوان کیارس نوازنده گیتار و پیوستن وی به گروه پٌژهان بود که این همکاری تا به اکنون نیز پا برجاست.
  • بابک ملودی های ویولن را در سبک gypsy jazzبر روی سازدهنی به اجرا در آورد و برای هرچه بهتر کردنش از تکنیکهای مختلف در سازدهنی های دیاتونیک و کروماتیک استفاده کرد بطوری که حس میشد تا استخوان این ساز نفوذ کرده است.
  • او نیاز جدیدی در خود حس میکرد و میبایست این ساز اعجاب انگیز را به مردم نشان میداد ، پس به جمع آوری آلبومی کوشید که سبکهای مختلف را در آن به اجرا در آورد تا هرکس همزاد پنداری خود را با این ساز بیابد و به شناخت دیگری از این ساز برسد. این آلبوم که به نام « دوست قدیمی » و به یاد همان دوست قدیمی که جرقه زندگی هنری بابک را بر افروخت به بازار موسیقی ایران آمد .
    • ..........................
        • این آلبوم شامل 14 قطعه برگرفته از نوازندگان بزرگی چون Lee Oskar و Toots Thielemants و Steve Baker و Brendan Power که در سبکهای Pop و Irish و Country و Gypsy Jazz و Rock & Roll اجرا شده است.
        • در این آلبوم از سازدهنی دیاتونیک و کروماتیک استفاده کرده است. بابک ریاحی پور (گیتار باس) ، نوید سپهر (پیانو الکتریک و ارگان) ، هومن نامداری (پیانو) و بهنام رهنما (گیتار الکتریک و آکوستیک) و رضا اسد پور (صدابردار و مسترینگ) در این آلبوم بابک صفرنژاد را همراهی کرده اند.
        ..... " و من حتماً مي خرمش" چون متاسفانه اين آلبوم با اينكه تازه معرفي شده به بازار سه سوته لينك دانلودش را گذاشتن يه جايي و اين خيلي خيلي خيلي نامردي است

    • منبع : www.harmonicaclub.ir

1 نظرات:

~*senator Z0RG*~ گفت...

az vaghti albomesho gush dadam ruham asire in saz shode fa dar bedar daram donbale kelasash migardam,shayad faghat in saz betune dardaye ruhamo taskin bede,mamnun az neveshteye khubetun