۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

معرفي آلبوم : Celtic Harmonica



در سالهاي اخير سازدهني ها توانسته اند جايگاه قابل توجهي در سبك موسيقي ايرلندي براي خود پيدا كنند كه بيشتر اين جايگاه را مديون
برندان پاور نوازنده ي قهار و متخصص بزرگ سازدهني هستند .

"هارمونيكاي جديد ايرلندي" نام آلبوم اين نوازنده بود كه اصل و اساس اين سبك پر جنب و جوش را در نهايت اقتدار به نمايش گذاشت . البته نوازندگان بزرگ ديگري همچون ژاك ميلتوا و بسياري ديگر در اين سبك يد طولايي داشته و دارند و مي توانيد هر چه مربوط به سبك ايرلندي است در ايران هارمونيكا (اينجا) بخوانيد . ولي در اين نوشته به ريشه ي سبك ايرلندي مي پردازيم ؛ موسيقي سلتيك .

سلتیک از کلمه سلت(Celt)گرفته شده است و سلت ها اقوامی بودند که در 700 سال قبل از میلاد مسیح در اروپازندگی می کردند.مردم بریتانیا به خصوص ایرلندی ها و اسکاتلندی ها خود را از نسل سلت ها می دانند و میراثدار فرهنگ باستانی سلت ها از جمله موسیقی سلتیک هستند.بنابراین هر جا که اسکاتلندی ها یا ایرلندی ها هستند،موسیقی سلتیک نیز آنجا هست.برای مثال در آمریکا،کانادا،استرالیا و نیوزیلند هم می توان رگه هایی از موسیقی سلتیک را مشاهده کرد. دراین نوع موسیقی معمولا از چنگ،ویولن،نوعی طبل به نام Bodhran ،نوعی فلوت به نامwhistle tin و نوعی ساز بادی به نام Bagpipes استفاده می شود . شاید دليلي كه موسیقی و هنر سلتیک بیشتر توانسته خود را نسبت به ديگر سبك هاي قديمي حفظ كند ، موسیقی و رقص و حالت ریتمیک و شاد آن باشد .


اين همه گفتيم تا برسيم به آلبومي كه به تازگي و با نام "هارمونيكاي سلتيك" وارد دنياي سازدهني شده . اطلاعات مرتبط با هر قطعه را از سوي نوازنده بخوانيد و آن را گوش كنيد . حتي لينك دانلود آن نيز براي علاقه مندان بصورت رايگان قرار داده شده . اين قطعات فقط با سازدهني اجرا شده و موسيقي زمينه و ساز همراهي ندارند .

آلبوم اينجاست . هر آهنگ در قالب يك مطلب گذاشته شده . پس براي گوش دادن كامل به آلبوم ، مطالب پيشين اين سايت را نيز فراموش نكنيد .

+ اگر از گوشي به حق پر مدعاي آيفون استفاده مي كنيد اين لينك پيشنهاد مي شود

1 نظرات:

ناشناس گفت...

سلام.
میخواستم بپرسم شما قطعه سازدهنی که در فیلم Undisputed 2 نواخته میشه رو دارید ؟